Projecten

Digital Insurance Group (november 2018 – heden)

Digital Insurance Group stelt verzekeraars, banken en broker in staat door middel van hun software snel en efficiënt aan digitale proposities voor eindklanten te realiserenAfbeeldingsresultaat voor logo digital insurance group

Taken & verantwoordelijkheden:

Als interim Product Owner – rapporterend aan de Head of Product – heb ik de productvisie gedefinieerd, user journeys benoemd en begeleid ik de transitie van een projectgedreven naar een productgedreven organisatie.

BAM Wonen/ Homestudios (mei 2018 – oktober 2018)

Homestudios is een intitiatief van BAM Wonen en stel kopers van nieuwbouwhuizen in staat om door middel van een Experience Center in Utrecht en digitale user journey hun nieuwe huis volledig in te richten en aan te passen op individuele wensen. Afbeeldingsresultaat voor logo homestudios

Taken & verantwoordelijkheden:

Rapporterend aan de manager Klantreis was ik verantwoordelijk  voor de ontwikkeling en implementatie van het digitale platform van Homestudios. Daarnaast heb ik een bijdrage geleverd aan het bepalen van de digitale roadmap en het bouwen en inrichten van de digitale organisatie.

LeasePlan Digital (oktober 2017 – maart 2018)

LeasePlan is een leidende Car-as-a-Service aanbieder voor nieuwe auto’s.Afbeeldingsresultaat voor logo leaseplan

Taken & verantwoordelijkheden:

Onderdeel uitmakend van de de “What’s next” strategie en rapporterend aan de Director Digital was is als interim Product Owner verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van een fleetowner portal en de implementatie van API’s vanuit het Core Leasing System.

Action (december 2016 – augustus 2017)

Action is een succesvolle, snelgroeiende en internationale discount retailer, met een unieke combinatie van zeer lage prijzen en verrassend assortiment.

Taken & verantwoordelijkheden: rapporterend aan de Marketing Director was ik als interim Head of Digital verantwoordelijk voor de realisatie van het nieuwe Action webplatform en setting up de nieuwe digitale organisatie.

In deze rol was ik als Product Owner verantwoordelijk voor:

  • de realisatie van de nieuwe inspirationele en e-com ready website, met als doel het verhogen van winkelbezoeken;
  • integratie van Step/ Stibo (MDM/ PIM systeem);
  • onboarding van het gehele Action assortiment (fotografie en productomschrijvingen van ca. 6.000 artikelen)

North Sails Apparel (januari 2016 – oktober 2016)

Onder zeilmakers is North Sails hèt leidende merk en ontwerpt North Sails de technologie voor nagenoeg alle deelnemers aan de America’s Cup en Volvo Ocean Race. Geïnspireerd door technologie and design ontwerpt North Sails Apparel kleding.

Taken & verantwoordelijkheden: als interim e-commerce manager was ik – naast de lopende operatie – verantwoordelijk voor het insourcen van een nieuw Demandware e-commerce platform. Hierbij heb ik intensief samengewerkt met teams op verschillende locaties (VS en Italië).

SBS Broadcasting (januari 2015 – december 2015)

SBS BroadcastingSBS Broadcasting is een media bedrijf met vier Nederlandse commerciële televisiezenders (SBS6, Net5, Veronica en SBS9) en een online Video On Demand-platform (KIJK). Daarnaast maken ook SBS Productions (producent van o.a. Hart van Nederland en Shownieuws) en Veronica Uitgeverij (Veronica Magazine en Totaal TV) onderdeel uit van de organisatie.

Taken & verantwoordelijkheden: als Scrum Master van het VOD team was ik verantwoordelijk voor de implementatie en integratie van een nieuw  Video on Demand Platform voor alle SBS en Sanoma merken. Initiatieven als Linda.tv, Champions League en KIJK maken gebruik van dit generiek VOD platform, zowel voor Web, iOS en Android.

Staples.com (januari 2014 – november 2014)

Staples.com – de grootste leverancier van kantoorartikelen in de wereld – is met haar Europese hoofdkantoor gevestigd in Amsterdam. In deze internationale omgeving worden alle Europese landen aangesloten op een generiek e-commerce platform, strevend naar operation excellence.

Taken & verantwoordelijkheden: als scrum master e-commerce was ik verantwoordelijk voor de uitrol van 12 e-commerce platformen in de belangrijkste Europese landen, waarbij de lokale user experience and lokale content een belangrijk aandachtsgebied is. In deze zeer resultaatgerichte omgeving werk ik intensief samen met de deployment managers op het Europese hoofdkantoor, de ontwikkelaars bij Quill.com in de VS en de project managers van de BU’s.

 

Digital Team – Rise, my friend (juli 2013 – december 2013)

RISE, my friend – een ID&T initiatief – was een global Electronic Dance Music (EDM) festival aan plannen op alle 6 continenten tegelijkertijd. Echter, niemand kan een kaartje kopen, maar slechts verdienen door het verrichten van 20 uur vrijwilligerswerk.
Taken & verantwoordelijkheden: als Team Lead Digital was ik verantwoordelijk voor de realisatie van het digitale platform (app & site). Op dit “mobile first” platform wordt vrijwilligerswerk geflexibiliseerd zodat er matching ontstaat tussen vrijwilligers en vrijwilligersprojecten. Microsoft (Azure) en DigitasLBi zijn de technologie partners.

Douwe Egberts Masterblenders 1753 (maart 2013 – oktober 2013) logo demb

Douwe Egberts Masterblenders 1753 is bekend van Douwe Egberts Koffie, Senseo, Pickwick, Tea Forté en L’OR Espresso. Het e-tail project was een internationaal project, waarbij alle DEMB-landen op dit e-commerce platform werden aangesloten.

Taken & verantwoordelijkheden: als Project Manager Content was ik in dit project internationaal verantwoordelijk voor de catalogus- en sitecontent. Frankrijk en Nederland zijn de landen waar de pilot heeft plaatsgevonden. De technologie partners in dit project waren E-focus & EPIServer.

Kluwer (juni 2013 – augustus 2013)logo kluwer

Kluwer is de marktleider op het gebied van informatie voor juridische professionals. De digitale propositie speelt hier een belangrijke rol, waarbij producten als Navigator (complete naslag uit de gehele collectie), Fidura (administratie- en urenregistratiesofteware) en SMARTDOX (softwaretools) een bepalende rol spelen.

Taken en verantwoordelijkheden: als Business Developer heb ik in een pressure cook bestaande ideeën over nieuwe producten en proposities geconcretiseerd, door het schetsen en op hoofdlijnen uitwerken van scenario’s en business modellen. Aan de hand van het strategisch plan, kwalitatief onderzoek (interviews) en desk research heb ik in 30 dagdelen een concreet en uitgewerkt plan van aanpak opgeleverd.